dinsdag 16 december 2014

Travel essentials


Wanneer je op reis gaat, ben je(ik tenminste wel) graag goed voorbereid. Zo zorg je dat je bijvoorbeeld genoeg kleding en schoenen bij hebt en bijvoorbeeld de oplader van je mobiele telefoon.
Daarnaast heb ik nog een aantal dingen die ik ook altijd meeneem, mijn zogenaamde 'travel essentials', oftewel dingen die ik óók belangrijk vind om mee te nemen naast de standaard dingen.

In dit lijstje staan uiteenlopende spulletjes die ik dus fijn vind om bij te hebben als ik op vakantie ga.

1. Ehbo etui.
Ik zorg dat ik wanneer ik op reis ga, altijd een soort ehbo etui bij heb. Dit kan gewoon een toilettasje zijn. Die gebruik ik er zelf namelijk ook voor;). Wat ik aanraad om mee te nemen in dit kleine tasje:

- (Blaar)pleisters.
- Maandverband/Tampons(voor de vrouwen onder ons natuurlijk).
- Mini deodorant en parfumflesje.
- Extra elastiekjes en haarspeldjes.
- Ibuprofen/Aspirine.
- Reispakje met vochtige doekjes.
- Lipbalsem.

Zo ga je dus goed voorbereid van huis!

2. Koptelefoon of oordopjes.

Als je net als ik wel van rust houdt om je heen en/of van muziek luisteren, dan raad ik je aan om een koptelefoon of oordopjes mee te nemen op vakantie. Zo kan je je namelijk, wanneer je daar behoefte aan hebt, even afzonderen en lekker wat muziek luisteren. Ik vond dit zelf vooral fijn in het vliegtuig, waar het nogal luidruchtig was. Ik ga dan lekker met mijn oordopjes in en mijn ogen dicht liggen, dan is de reis zo voorbij en kan ik even fijn uitrusten.

3. Camera/telefoon.

Dit is een redelijk voor de hand liggend item. Als je net als ik graag foto's van de omgeving maakt waar je verblijft en/of veel cultuur gaat opsnuiven, is het wel zo fijn om een camera of de camerafunctie van je telefoon bij de hand te hebben.  Of wanneer je graag filmpjes maakt tijdens je vakantie heb je een van deze twee ook toch echt wel nodig;).

4. Mini stijltang/Mini föhn.

Voor de ijdele vrouwen onder ons kunnen mini/reisversies erg fijn zijn om mee te nemen op vakantie. Tegenwoordig heb je best wel wat keus betreffende kleinere versies van stijltangen en föhns, ideaal voor in je koffer. Zo heb je namelijk meer ruimte om dat leuke jurkje of dat fijne paar schoenen toch mee te nemen!

5. Tijdschriften/boeken.

Als je net als ik graag en veel leest, dan zijn boeken(of e-reader) en tijdschriften fijn om mee te hebben of op je locatie te kopen. Ik vind het heerlijk om in het zonnetje aan het zwembad een boek of tijdschrift te lezen, dan kan ik me echt even helemaal ontspannen.
Zelf zou ik dan wel kiezen voor een e-reader, omdat dikke boeken toch wel erg veel gewicht is in je koffer en vooral als je bijvoorbeeld een omnibus mee wilt nemen omdat er meer verhalen in staan(Spreek ik uit ervaring haha).

Wat neem jij altijd mee als je op vakantie gaat?

Liefs, Jeske.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten